Subject: FW: Mulgi KOV EP/REP
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 6 Jun 2025 08:24:26 +0300

From: Kristo Kaasik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 13, 2025 1:55 PM
To: Kadi-Kaisa Kaljuveer - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Sille Uusna-Rannap
<[email-masked]>
Cc: Ivan Sergejev - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Jaanus Uiga
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristiina Nauts
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Mulgi KOV EP/REP

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tulen tagasi vana mure juurde. Tegime 25. oktoobril 2024. aastal Mulgi
vallas nelja arendaja poolse taotluse algatada Mulgi vallas riigi
eriplaneering (kirja viit 14-5/4295-1).

Kahjuks jõudis 8. jaanuari 2025. aastal vastuskiri (kirja viit
7-15/24/5126-5), kus leidis nii Kliimaministeerium kui ka Regionaal-ja
Põllumajandusministeerium (nüüdsest MKM, planeerimisosakond) seisukohale,
et riigi eriplaneeringu algatamine ei ole sobiv.

Vastuskirjas selgus, et seisukoha loomisel tugineti peaasjalikult
planeeringu seisule ja arvestati Mulgi valla seisukohaga.

*	Mulgi vald leidis enda seisukohas: „Sisulise tööga on võimalik
edasi liikuda 2025. aasta esimeses kvartalis, koostöös tuuleparkide
arendajatega. MKM on seisukohale järgnevalt kindlaks teinud, et Mulgi vald
on 2025. aastal tegevusi seoses kohaliku omavalitsuse eriplaneeringu
menetlemisega kavandamas.“
*	Kliimaministeerium leidis, et :“ Antud juhul viitab Mulgi valla
algatatud planeering sellele, et Mulgi vald on valmis ise
planeeringumenetlusega edasi liikuma.“
*	Täiendava seisukoha juures leidis MKM 7. veebruari 2025. aasta
kirjaga nr 13-5/96-3 :“ Vastavalt 06.02.2025 Vabariigi Valitsuse kabineti
nõupidamisel kokkulepitule, analüüsib ministeerium hiljemalt 2025. aasta
aprillis võimalusi planeerimisprotsessi lihtsustamiseks. Kuna selle töövoo
ühe alategevusena on ette nähtud ka võimaliku riigi eriplaneeringu
algatamise analüüsimine, siis hõlmame riiklike taastuvenergeetika
eesmärkide saavutamise vajaduse hindamisse territoriaalselt kogu Eesti,
selgitades välja võimalused ja vajadused konkreetsetes piirkondades
asukohavaliku teostamiseks. Selles protsessis võtame ühtlasi üheks
eesmärgiks analüüsida, kas riigi taastuvenergeetika eesmärkide
saavutamiseks on vajalik kaaluda ka Mulgi vallas ühe alternatiivse
asukohana taastuvenergeetika kavandamist.“

Oleme jõudnud teise kvartali (samuti on möödunud 2025. aasta aprilli
täthaeg) poole peale ning peame nentima, et alused, mis olid seisukoha
loomisel olulised, pole kumbki pidanud. Mulgi omavalitsus ei ole edasi
liikunud 2025. aasta esimeses kvartalis eriplaneeringu menetlusega, sh.
puudunud täielik suhtlus arendajatega. Samuti väide, et kui on algatatud
planeering (aastal 2022, mis ei ole jõudnud asukoha eelvaliku etapis isegi
avalikustamiseni) näitaks valla valmisolekut planeerimismenetlusega edasi
liikuma. Seega on näha selgelt, et vallal puudub huvi menetlusega jätkata.

Tegemist on väga olulise projektiga nii meile kui ka riigile (Connecting
Europe Facility Cross-Border Renewable Energy Project staatuse saanud
projektiga). Seda on ka väljendanud Kliimaministeeriumi toetuskiri
(toetuskiri Kliimaministeeriumilt 9. jaanuar 2025) saamaks arendusprojetk
CB RES projektide listi (2023. aastal) ning toetust (2024. aastal saadi
toetust CB RES’st, täiendav taotlus esitatud 2025. aastal).

Eelnevatele seisukohtadele tuginedes, sooviksime sellel teemal kohtuda või
Teie mõtteid, kuidas selle teemaga edasi liikuda.

Parimat

Kristo Kaasik

Maismaatuuleparkide arendusjuht/ Project Manager of Wind Parks

OÜ Utilitas Wind

T

Tel:

 <tel:+372%205900%200148> +372 5900 0148

Maakri 19/1

,

10145

Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.utilitas.ee/>

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed. Kui olete e-kirja
saanud eksituse tõttu, palume Teid viivitamatult kirja saatjaga ühendust
võtta ja e-kiri koos lisadega kustutada, tegemata sellest koopiaid või
kasutamata seda mistahes muul viisil. This email and all attachments are
confidential. If you have received this email by mistake, please notify
the sender immediately and delete the email without copying or using it by
any other means.